26st annual East african MUN conference


Igår startade då Model UN (MUN)
jag sprang runt på en fotbollsplan i höga klackar o bad om underskrifter till vår resolution
de roligaste va nog ändå hur mkt alla smörade förRysslands ambassadör, mig
sen så va de roligt att tjejen som är USA inte verkar va den skarpaste kniven i lådan direkt.

Idag började då debatterna om resolutionerna
den första resolutionen var från Finland o de ville ha hjälp med att lösa sina ekologiska problem
och de hade mage att skylla dem på Ryssland.
Jag sträckte upp min skylt,
fick ordet,
klampade fram till podiet (klädd i kavaj o pennkjol)
och sa vad Ryssland tyckte och tänkte om detta
inför de ca 300 personerna
jag skakade som ett asplöv när jag kom tbx till min stol.

efter lunch var det dags att hoppa upp i talarstolen igen
denna gång var det mot Saudi Arabien
jag tågade fram igen i mina klackar (de lägre idag)
o även denna gång berättade jag varför FN inte borde göra detta

om någon undrar
så röstades båda resolutionerna ner
inte säkert att de va på grund av mig
men ändå!

Sjukt bra dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback