Tanzania - Dar es-Salaam

Det glömde jag berätta
vi var 9 svenska tjejer som åkte till Zzanzibar tillsammans
två av dem var jag o Alexandra
de andra va min vän Emilia, Alex vän Sara och deras kompisar
de bodde på en flickskola i Tanzania i två månader
så den sista dagn spenderade vi först i Dar Es-Salaam och sen på flickskolan
inne i stan köpte jag mer sjalar (vilket jag verkligen inte behöver)
sen kom vi till flickskolan nån gång på kvällen och umgicks med några jättetrevliga Tanzanianska tjejer.
Men vilka regler de har på den skolan:
De får inte gå ut
de får inte ha mobil
de får inte ha radio
de får bara ha med sig två ombyten
de får inte ha med sig mat
de blir inlåsta vid 22.30
de får inte ha pojkvänner

Självklart bryter de mot de flesta av de här reglerna, men ändå.
Sen hela måndagen spenderade vi på en buss
sov större delen av resan så det var ju inte så farligt

Nu ska jag städa och plugga
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback