första advent

Dagen inleddes med att Alex väckte mig
att jag aldrig kan vakna av väckarklockan...

sen åkte ja o jessi till yaya där de på söndagar e masajmarknad
köpte lite julklappar o sånt roligt
vi åkte buss/matatu hem båda vägarna
i världens farligaste stad
vi var de enda vita på bussen
jag är minoritet men av nån jävla anledning sitter jag på förmånerna
endast på grund av min hudfärg

efter masajmarknaden var det dags för första adventsmässa
På norska skolan o den var på norska men det jag förstod var fint
efter de va de kyrkfika
sen hoppade vi in i vår skolbuss och åkte hem

tog som vanligt skolbussen till Junction på kvällen
köpte lite onödiga grejer för att hålla oss vakna ikväll
sen begav vi oss hemåt igen

nu sitter jag här och skriver julkort och struntar i läxorna.
Har någon något att säga om Sveriges roll i FN?

Kwaherini!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback