Black Diamond och Kenya e fucked up på många sätt

Black diamond e ett så sjukt bra ställe
vi var där igår
musiken, dansgolvet, människorna
man blev bara glad av allting

sen så va de himla skönt att komma bort från den där klicken
de där som vi alltid träffat när vi e ute.
sen så vet ja inte om svenska skolan funkar med andra människor riktigt

vi har ett väldigt...hm.. nära förhållande till varandra på internatet
så när gustav "gick ned" på Anton skrattade vi mest
men det hördes ett antal förvånade/shockade tjejskrik
sen e de där me att visa känslor offentligt
de gör man inte, eller jaa andra gör inte de
men men, de va himla kul iallafall

Sen träffade vi en tjej som hette Helen,
hur trevlig som helst o dansade jättebra
men när jag såg några stå nedanför oss, utomhus frågade ja varför de stod där
"They weren't aloud to come in"
"Why?" Frågade jag såklart, lilla nadja nyfiken
"Because they're underaged"
Och det var ju många från skolan som va me som va under 18 vilket jag berättade
Svaret jag fick var:
"Yes, but you're white so you can get in everywhere, no mather age or anything"

Den här situationen är inte ovanlig, inte alls faktiskt, ja har många liknande historier
Det är det som är så fucked up med de här landet
vi "wazungus" (vitingar) har alla fördelar fastän det inte är vårt land
inte konstigt att folk kollar snett, elr skriker wazungus efter oss på gatan
vi kommer in över allt, vi klarar oss undan allt, för att vita "har pengar"
sen e de klart att folk försöker utnyttja oss
men ändå kan man förstå det ibland, vi lever i sådant överflöd i jämförelse med dem
Den Kenyanska medellönen ligger på ca 600 kr/månad
och då e de många som inte har något jobb

Nu är det dags att göra mina läxor

Kwaheri!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback